2Bobule – rozhlasová recenze

10 November 2009

Do kin míří pokračování divácky úspěšného filmu o víně s názvem 2Bobule. Režie se ujal Rus Vlad Lenné a v hlavních rolích se opět představí trojice Kryštof Hádek, Tereza Voříšková a Lukáš Langmajer. Děj 2Bobulí sice navazuje na události z prvního dílu, film však obstojí i jako samostatný celek, protože o nějaký příběh tady jde […]

Do kin míří pokračování divácky úspěšného filmu o víně s názvem 2Bobule. Režie se ujal Rus Vlad Lenné a v hlavních rolích se opět představí trojice Kryštof Hádek, Tereza Voříšková a Lukáš Langmajer. Děj 2Bobulí sice navazuje na události z prvního dílu, film však obstojí i jako samostatný celek, protože o nějaký příběh tady jde ze všeho nejmíň. Snímek je roztříštěn do několika dějových linek, hlavní důraz se klade na komediální vyznění všech situací. Téma z prvního dílu – Pražák chce pěstovat na jižní Moravě víno – je odsunuto do pozadí a místo toho se režisér zaměřuje na trampoty mezi Lukášem Langmajerem, jeho potenciálním tchánem v podání Jiřího Krampola a karikaturou nájemného vraha Jiřím Kornem.

Celistvost a jednotné tempo vyprávění nepodporuje ani velmi těkavá kamera, zpomalování některých záběrů a nekoherentní střih, který se marně snaží dodat scénám na dynamice. To, co bylo zábavné v první polovině filmu, začíná v té druhé nudit. Absence jakéhokoli nosnějšího tématu jde pak znát zejména na konci, kdy tvůrci rezignují na jakékoli stupňování napětí a plytce dovedou film do finiše. Diváci proto nejvíce ocení jednotlivé epizodní scény a jejich grotesknost, než celkovou poetiku filmu. O víno tady totiž jde až v druhé řadě.

Film se vydařil zejména po zvukové stránce. Dialogy nejsou kaženy postsynchrony a různorodá hudba zachraňuje atmosféru filmu, kdy jednu scénu podmalovávají tóny rozverné dechovky a v další stejně dobře rezonuje americká kytarová balada. Očekávaná píseň CyRáno od skupiny Kryštof se objeví až při závěrečných titulkách, kde se snaží zlepšit nemastný a neslaný dojem z filmu. 2Bobule totiž jsou sice divácky vděčný film, který se velmi podobá prvnímu dílu, ale přesto jim schází jistá neotřelost a půvab na to, aby vybočily z řady dalších zbytečných pokračování.