Pád FUTUROOMU

4 September 2010

Možná jste zaregistrovali, že minulý týden proběhla v médiích zpráva o prodeji společnosti PPF Media. Měla jsem to (ne)štěstí, že jsem byla přitom. 31. srpna jsem proto stejně jako asi dalších dvě stě lidí pracující pro PPF Media dostala výpověď. Ne snad proto, že by to bylo se mnou jako grafičkou tak tragické, ale proto, […]


Možná jste zaregistrovali, že minulý týden proběhla v médiích zpráva o prodeji společnosti PPF Media. Měla jsem to (ne)štěstí, že jsem byla přitom. 31. srpna jsem proto stejně jako asi dalších dvě stě lidí pracující pro PPF Media dostala výpověď. Ne snad proto, že by to bylo se mnou jako grafičkou tak tragické, ale proto, že PPF Media už nepatří Skupině PPF, za níš stojí nejbohatší Čech Petr Kellner, ale byla prodána jistému českému investorovi Benýškovi. Pro Skupinu PPF byl projekt PPF Media příliš malou investicí, teda aspoň takto prodej zdůvodňovali ve své tiskové zprávě:

Rozhodnutí Skupiny PPF odprodat firmu PPF Media je motivováno především nově koncipovanými investičními pravidly, která odrážejí příklon Skupiny k větším, konzistentním investicím v hodnotě nejméně 100 milionů eur.

Záhy po prodeji PPF Media se ukončil celý projekt hyperlokálních týdeníků Naše adresa, i když na hlavní homepagi, kterou jsem tak zdatně aktualizovala stojí nyní napsáno “Omlouváme se, ale stránky NaseAdresa.cz jsou dočasně v rekonstrukci.“… Zavřely se tak všechny čtyři už zprovozněné lokální redakce – kavárny i dalších asi čtyřicet plánovaných, které se měly otevřít během prázdnin, ale jejichž start se stále odkládal…

Velkým problémem těchto lokálních redakcí podle mnohých bylo, že sídlily v jakési zmutované redakci-kavaráně, která však zpočátku více připomínala redakci a nebyly proto moc navštěvované. Postupně se sice začaly více proměňovat v opravdové kavárny, ale než se stihl vyměnit interiér, přišla stopka. Nejem tu, abych soudila, zda Roman Gallo či Evžen Hart jsou nějací megalomani, jež nedokázali odhadnout poptávku po hyperlokálním obsahu novin. A stejně tak nemůžu soudit projekt, který se ani nestihl rozběhnout v zamýšlené podobě. Jen mám pocit, že má PPF radši projekty, u kterých je rychlejší návratnost vložených financí, a navíc s provozem médií nemá žádné zkušenosti, tudíž asi čekala ve financial report trochu něco jiného.

Změnu vlastníka pocítil i samotný FUTUROOM, centrála Naší adresy zašťitující i projekty Mediář.cz, Vizuálně.cz, Junioroom a Futuroom Publishing. Z toho jen Vizuálně.cz vykazuje na webu nějakou aktivitu, co bude s nimi dál však neví možná zatím ani samotný Benýšek.

Má digitální praxe tak oficiálně skončila o dva týdny dříve… Kdo by to byl v červnu, kdy jsem do FUTUROOMu nastupovala, řekl, že za deset týdnů, obrazně řečeno, padne. Přesto si myslím, že minimálně projekt Vizuálně se neztratí, ani kdyby pan Benýšek zastavil i ten zbytek, který po 31. srpnu z PPF Media ještě zbývá…

Víc toho sdělit nemůžu, jsem vázána smlouvou o mlčenlivosti…

Další zajímavé informace o konci PPF Media najdete tady – http://www.lupa.cz/clanky/ppf-media-konci-prichazi-pohreb-za-200-m/.